مقطع : کارشناسی
دانشگاه : دانشگاه پیام نورعلی آبادکتول
تاریخ دفاع : 1393/05/26
اساتید راهنما : هاجرمزیدی
اساتید مشاور :
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های هاجر مزیدی
امروزه صنعت گردشگري در دنيا يكي از منابع مهم درآمدزايي ودرعين حال از عوامل موثر در تبادلات فرهنگی بين كشورهامحسوب مي شود.گردشگري بیش از آنكه يك صنعت وفعاليت اقتصادي باشد، پديده اي فرهنگي است ونقش مهمي درايجاد تغييرات فرهنگي ايفا مي کند.فرهنگ گردشگر و ميزبان درمحيطي به نام مقصدبطورمستقيم وبلاواسطه عرضه مي شود.بهره برداري صحيح ازاين تعامل فرهنگي منجر به تقويت فرهنگ ملي ودرك بهتر فرهنگ بين المللي مي شود.جهاني سازي فرهنگي ومقاومت خرده فرهنگ ها براي جلوگيري ازحل شدن در اين فرهنگ جهاني يكي از مهم ترين دغدغه هاي حافظان ودلسوزان فرهنگ ملي دركشورهاست. پایان نامه حاضربه بررسي وشناخت گردشگری فرهنگی وهمچنین موانع فرهنگی درتوسعه گردشگری ایران مي پردازد.به همين منظورگردآوری اطلاعات آن ازطریق مطالعات كتابخانه اي وبررسي اسناد ومدارك،ديدگاه هاو همچنين سايت هاي الكترونيكي صورت گرفته است.